Pytanie do eksperta: W jaki sposób prowadzi się podatkową księgę przychodów i rozchodów?
Odpowiedź eksperta: Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów w skrócie KPiR to jedna z form księgowości uproszczonej. Polega na ewidencjonowaniu kosztów i przychodów firmy w specjalnej księdze. Księga zazwyczaj ma charakter tabelaryczny. Składa się z 17 kolumn, w których rejestruje się odpowiednio:
Kolumna 1 – liczba porządkowa nadawana kolejnym wpisom
Kolumna 2 – data wydatku lub przychodu
Kolumna 3 – numer faktury lub numer innego dowodu zakupu
Kolumna 4 i 5 – dane kontrahentów
Kolumna 6 – rodzaj transakcji
Kolumna 7 – kwota przychodu
Kolumna 8 – wszystkie przychody firmy
Kolumna 9 – suma wartości z dwóch poprzednich kolumn
Kolumna 10 – zakup materiałów podstawowych oraz zakup towarów handlowych
Kolumna 11 – koszty poniesione w związku z wydatkami z kolumny 10
Kolumna 12 – informacje o pensjach pracowników
Kolumna 13 – koszty, które nie zostały wymienione w poprzednich kolumnach.
Kolumna 14 – podsumowanie kosztów z kolumn 12 i 13
Kolumna 15 – zazwyczaj pusta, jednak można ująć w niej w koszty z poprzednich lat podatkowych.
Kolumna 16 – koszty związane z działalnością badawczo-rozwojową
Kolumna 17 – adnotacje do konkretnych wpisów
Przedsiębiorca może samodzielnie prowadzić KPiR w swojej firmie. Niestety wymaga to jednak sporego zaangażowania i skrupulatności. Z tego względu warto skorzystać z usług specjalistów. Dzięki temu przedsiębiorca skoncentruje się na głównej działalności swojej firmy bez obaw o poprawność swoich rozliczeń.
Usługowe prowadzenie KPiR oferuje nasze biuro rachunkowe. Serdecznie zapraszamy do kontaktu, podczas którego omówimy szczegóły.
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ KSIĘGOWOŚCI
Komentowanie zamknięte.