Pytanie do eksperta: Jak powinna wyglądać umowa sprzedaży udziałów w spółce z o.o.?
Odpowiedź eksperta: Już na samym wstępie pragniemy zaznaczyć, iż nie tylko sprzedaż spółki z o.o. wiążę się z szeregiem obowiązków, ale również każdorazowa sprzedaż jej udziałów. Obowiązkiem zarządu jest, aby w ciągu 7 dni zgłosić sprzedaż udziałów do Krajowego Rejestru Sądowego.
Zgłoszenia sprzedaży musi odbyć się w sposób elektroniczny poprzez e-formularz KRS. To właśnie w systemie należy sporządzić wniosek o zmianie, jak również zaktualizować informacje odnośnie liczby udziałów, bądź wspólnikach. W sytuacji, kiedy nowy udziałowiec nabędzie mniej niż 10% udziałów, nie ujawnia się jego danych we wniosku, aczkolwiek należy dokonać aktualizacji ilości posiadanych danych przez osobę sprzedającą. Z kolei jeśli dana transakcja sprzedaży udziałów spowodowała, że sprzedawca posiada mniej niż 10% kapitału zakładowego, konieczne będzie wykreślenie jego danych.
Internetowy wniosek powinien w załącznikach posiadać listę wspólników oraz listę adresów osób uprawnionych do powołania zarządu + umowę sprzedaży udziałów. W sytuacji, kiedy nastąpiło zbycie wszystkich udziałów w spółce z o.o., a nowy nabywca kupił je wszystkie, wówczas do kompletu dokumentów należy również dodać pisemne oświadczenie, w którym zawarte będą informacje takie, jak:
– dane osobowe lub nazwę firmy wspólnika,
– dane adresowe wspólnika,
– informację o tym, że dany podmiot został jedynym wspólnikiem w danej spółce.
Jeśli nie wiesz w jaki sposób zająć się procedurą sprzedaży udziałów w spółce z o.o. oraz jak ogarnąć sprawy w KRS, zachęcamy do kontaktu!
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCA REJESTRACJI SPÓŁEK Z O.O.