Pytanie do eksperta: Co należy zrobić, aby legalnie zatrudnić cudzoziemca w firmie?
Odpowiedź eksperta: Obecnie bardzo modne stało się wyjeżdżanie za granicę w celu zarobienia większej sumy pieniędzy. Ten sposób cieszy się dużym zainteresowaniem zwłaszcza ludzi młodych, którzy nie mają jeszcze rodziny i żadnych zobowiązań. Niestety Polski rynek bardzo na tym traci i coraz częściej w firmach brakuje pracowników. Przedsiębiorcy nie chcąc tracić klientów zatrudniają osoby z innych krajów. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę, że aby obcokrajowiec pracował w firmie legalnie, musi otrzymać dokument zezwalający na taką pracę.
Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem pracy obcokrajowca w Państwa działalności gospodarczej jest “pozyskanie pozwolenia na pracę” to właśnie dzięki temu dokumentowi Państwa firma podczas kontroli nie będzie miała nieprzyjemności, a Wy zachowacie porządek w papierach. Dodatkowo cudzoziemiec będzie miał pewność, że są Państwo uczciwymi pracodawcami i nie chcą go tylko wykorzystać.
Co znajduje się w takim druku urzędowym? Podstawowe informację o obowiązkach pracownika np. ilość godzin do przepracowania w miesiącu, rodzaj wykonywanej pracy, okres na jaki pracownik zostaje zatrudniony w naszej działalności oraz przywilejach takich jak wynagrodzenie godzinowe, bądź miesięczne.
Pozyskanie pozwolenia na pracę to nieskomplikowany proces polegający na złożeniu wniosków w odpowiednich instytucjach. Jeżeli myślą Państwo, że mogą mieć z tym problem, zachęcam do zapoznania się z ofertami profesjonalnych biur rachunkowych, które zajmują się uzyskaniem zezwoleń dla obcokrajowców.
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ KSIĘGOWOŚCI
Komentowanie zamknięte.