Pytanie do eksperta: Jaki jest zakres obowiązków doradców rachunkowych w Krakowie?
Odpowiedź eksperta: Decydując się na założenie własnej działalności gospodarczej konieczne jest dokonanie wyboru odnośnie sposobu prowadzenia księgowości. Oczywiście najbardziej optymalnym rozwiązaniem okazuje się zlecenie opieki nad własnymi finansami profesjonalnym biurom rachunkowym. Zatrudniani przez nich eksperci gwarantują pełną poprawność, dzięki czemu nie musisz obawiać się konsekwencji w razie jakichkolwiek kontroli skarbowych. Outsourcing nie należy jednak do tanich usług, toteż nie mogą pozwolić sobie na niego chociażby małe przedsiębiorstwa. Dla tych jednostek idealnym rozwiązaniem może okazać się profesjonalne doradztwo rachunkowe. W Krakowie działa wiele biur oferujących porady z zakresu rachunkowości i podatków.
W ich ofercie można odnaleźć chociażby:
- dostosowywanie polityki rachunkowej firmy do obowiązujących przepisów prawnych, a także strategii danego podmiotu,
- opracowywanie i wprowadzanie modyfikacji w firmowe plany kont,
- przygotowywanie instrukcji obiegu akt firmowych,
- projektowanie systemu kontroli wewnętrznej,
- tworzenie analiz finansowych,
- modyfikacje rachunku kosztów,
- konsulting.
Decydując się na skorzystanie z ich usług koniecznie należy zadbać o kompetentność danej instytucji. Niezbędne jest skontrolowanie czy posiada ona licencję Ministra Finansów, a także obowiązkową polisę ubezpieczeniową OC, w ramach której można ubiegać się o jakiekolwiek odszkodowanie w razie popełnienia przez nią błędów bądź uchybień. Weźmy pod uwagę, że jedynie wykwalifikowane jednostki są w stanie zagwarantować naszym finansom poprawność.
Komentowanie zamknięte.