Pytanie do eksperta: Co zrobić, aby uzyskać zezwolenie na pracę w Polsce dla cudzoziemca? Czym różni się zezwolenie typu A od zezwolenia typu B?
Odpowiedź eksperta: Zezwolenie typu A jest wydawane dla cudzoziemca wykonującego pracę na terytorium Polski, na podstawie umowy z podmiotem, którego siedziba lub miejsce zamieszkania znajdują się na terytorium Polski. Zezwolenie typu B dotyczy cudzoziemca, który pełni funkcję w zarządzie osoby prawnej wpisanej do rejestru przedsiębiorców.
Aby otrzymać zezwolenie na pracę w Polsce należy złożyć wniosek w odpowiednim urzędzie. O zezwolenie dla cudzoziemca występuje pracodawca. Dokumenty załączone do wniosku powinny być złożone w oryginałach lub potwierdzone urzędowo za zgodność z oryginałami.
Niezależnie od typu zezwolenie pracodawca musi złożyć:
– wniosek o wydanie zezwolenia na pracę dla cudzoziemca,
– kopię dokumentu podróży cudzoziemca,
– kopię dowodu wpłaty za wydanie zezwolenia,
– dokumenty potwierdzające tożsamość wnioskodawcy.
Pozostałe dokumenty, które muszą być złożone w celu uzyskania zezwolenia na pracę cudzoziemca, zależą od typu zezwolenia, którego dotyczy procedura. W przypadku zezwolenia typu A należy uzyskać informację starosty, wydaną nie wcześniej niż 180 dni przed dniem złożenia wniosku.
Ubiegając się o zezwolenie typu B należy dołączyć m.in.
– kopię zezwolenia o wysokości osiągniętego dochodu,
– dokumenty potwierdzające stan zatrudnienia w roku poprzedzającym złożenie wniosku,
– informację o aktualnym stanie zatrudnienia w podmiocie powierzającym cudzoziemcowi wykonywanie pracy.
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ SPRZEDAŻY STAŻOWYCH SPÓŁEK
Komentowanie zamknięte.