Pytanie do eksperta: O czym trzeba pamiętać sporządzając umowę spółki z o.o.?
Odpowiedź eksperta: Jest bardzo wiele rzeczy o jakich trzeba pamiętać, sporządzając umowę spółki z o.o. Chyba najważniejszą sprawą jest zamieszczenie wszystkich niezbędnych danych, takich jak nazwa spółki, jej siedziba, wspólnicy, liczba i wartość udziałów, czas trwania spółki oraz wniesiony kapitał zakładowy (oczywiście nie mniejszy niż 5 000 złotych). Nie zawarcie któregokolwiek z tych elementów unieważni umowę spółki z o.o. jednak poza tymi wymaganymi danymi, warto w umowie spółki zamieścić więcej danych, między innymi o zasadach podziału zysku, wyboru członków organów spółki czy reprezentowania spółki.
Sporządzając umowę spółki z o.o. trzeba wiedzieć, że dokument ten musi mieć formę aktu notarialnego. Rejestrując spółkę w sposób tradycyjny, należy więc udać się do notariusza, by ten potwierdził zgodność umowy z prawem oraz nadał jej odpowiedni charakter. Dodatkowo należy sporządzić odpis umowy spółki z o.o., który dołączy się do dokumentacji rejestracyjnej tej spółki.
Sporządzenie umowy spółki z o.o. wiąże się dla przedsiębiorcy z obowiązkiem uiszczenia taksy notarialnej oraz opłaceniem podatku od czynności cywilnoprawnych. Pod żadnym pozorem nie można zapomnieć o dokonaniu tych płatności, by nie przysporzyć sobie kłopotów zarówno prawnych, jak i finansowych.
Sporządzając umowę spółki z o.o. przez Internet, jest znacznie mniej rzeczy do wykonania. Wystarczy tylko uzupełnić dane w umowie i ją podpisać. Nie trzeba udawać się do notariusza, co zmniejsza obowiązki przedsiębiorcy. Nie można w sposób dowolny określić treści umowy spółki, co stanowi wadę tego typu rejestracji.
Komentowanie zamknięte.