Pytanie do eksperta: Jakie dokumenty są wymagane w momencie rejestracji spółki w KRS?
Odpowiedź eksperta: By zostać wpisanym do rejestru przedsiębiorców, należy złożyć odpowiednie wnioski do sądu rejestrowego. Można to zrobić albo drogą elektroniczną, albo w sposób tradycyjny (w sekretariacie lub pocztą).
Pamiętajmy, że w tym roku w styczniu (dokładnie 15 stycznia) weszły w życie nowe druki podstawowe wniosków dotyczące wpisów (między innymi spółki handlowej do KRS- KRS-W2,KRS-W3, KRS-W4).
Podczas składania wniosku należy dołączyć dokumenty takie jak:
- umowę, koniecznie sporządzoną w formie aktu notarialnego;
- niezbędne formularze, które zostały wymienione wyżej;
- dowody opłat (sądowej za wpis oraz tej za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym);
- wykaz i adresy wspólników;
- dokument potwierdzający zgodę na powołanie;
- oświadczenie wydane przez zarząd w kwestii wniesienia kapitału ;
- nazwisko, imię albo firmę i siedzibę oraz adres jedynego wspólnika (akcjonariusza) – w przypadku jednoosobowej spółki z o.o. bądź akcyjnej, na osobnej kartce;
- dokument potwierdzający powołanie członków zarządu spółki (imiona, nazwiska, adresy członków);
Wymogiem jest fakt, że wszystkie składane dokumenty muszą być oryginałami lub urzędowo potwierdzonymi wyciągami bądź też odpisami.
W trakcie procesu rejestracji spółki w KRS trzeba również złożyć:
– zgłoszenie płatnika składek ZUS (ZUS-ZPA),
– wniosek o wpis do REGON (RG-1),
– zgłoszenie identyfikacyjne (aktualizacyjne) (NIP 2).
W procedurze zarówno zakładania spółki jak i jej rejestracji nieoceniona jest pomoc fachowców, dlatego zachęcam do podjęcia współpracy z ekspertami.
Komentowanie zamknięte.