Pytanie do eksperta: W jakich urzędach należy zgłosić zmianę adresu spółki?
Odpowiedź eksperta: Pierwszym krokiem jest złożenie wniosku do Krajowego Rejestru Sądowego. Robi się to za pomocą formularza KRS-Z3, wnoszącego o zmianę danych w rejestrze przedsiębiorców. Wzór tego wniosku znaleźć można na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.
Nie wolno zapomnieć o dołączeniu do niego:
- uchwały zarządu, dotyczącej zmiany adresu spółki
- adresu nowego lokalu
- potwierdzenia uiszczenia opłaty sądowej, związanej z ogłoszeniem w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
Poza Krajowym Rejestrem Sądowym zawiadomić należy:
- Urząd Skarbowy, za pomocą formularza NIP-2
- Urząd Statystyczny, za pomocą formularza RG-1
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych, za pomocą formularza ZUS ZPA
Wymogiem jest także fakt podpisywania dokumentów tylko przez osoby do tego upoważnione. W innym wypadku zmiana nie powiedzie się. Prawo do podpisywania dokumentów powyższego podmiotu wynika bezpośrednio z umowy spółki.
W sytuacji poprawnie złożonej dokumentacji, właściwy sąd w przeciągu 1-2 tygodni wyda oświadczenie o zmianie adresu spółki, przesyłając je na adres korespondencyjny. Gdyby dokumenty okazały się niekompletne lub były niepoprawnie wypełnione, to sąd wezwie wnioskodawcę w celu uzupełnienia niezbędnych informacji pod rygorem zwrotu wniosku.
Wiele fachowców oferuje przedsiębiorcom pomoc w prawidłowym sporządzeniu wniosku i uzupełnieniu reszty dokumentacji. W razie nie posiadania wystarczającej wiedzy na temat przepisów lub w sposobie ich złego interpretowania, naprawdę warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, gdyż na pewno przyczyni się do sporej oszczędności czasu.
Komentowanie zamknięte.