Pytanie do eksperta: Jak zgłasza się zawieszenie spółki?
Odpowiedź eksperta: Wspólnicy wszystkich dostępnych spółek prawa handlowego, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Handlowego mają możliwość, aby zawiesić prowadzoną działalność. Bardzo istotnym warunkiem jest brak zatrudnionych pracowników.
Co prawda, samo zawieszenie spółki nie wymaga uzasadnienia spółki, aczkolwiek bardzo istotna okazuje się kwestia spełnienia warunków, jakie przewidują przepisy prawa. Jednym z takich wymogów jest podjęcie uchwały o zawieszeniu, którą mogą podjąć:
– wspólnicy w spółce osobowej,
– zarząd w spółce kapitałowej.
W owej uchwale musi znaleźć się informacja na temat tego od kiedy dana spółka będzie posiadała status „w zawieszeniu”. Następnie po podjęciu uchwały, przedsiębiorca ma 7 dni na zgłoszenie zawieszenia działalności spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym. W sporządzanym wniosku o zawieszenie istnieje możliwość wpisania dowolnej daty rozpoczęcia zawieszenia, ale nie może być to data poprzedzająca dzień złożenia wniosku.
Dodatkowo zawieszając spółkę, konieczne jest również złożenie do KRS dokumentów takich, jak:
– formularz KRS-Z62,
– uchwała wspólników/zarządu,
– oświadczeniu o niezatrudnianiu pracowników.
Złożenie owego wniosku w Sądzie Rejestrowym jest wolne od opłaty sądowej, a informacja o zawieszeniu działalności danej spółki nie musi zostać zgłoszona w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
Chcesz zawiesić swoją spółkę, a więc z pewnością zainteresuje Cię nasza pomoc w zawieszeniu działalności. Zapraszamy do kontaktu!
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ SPRZEDAŻY STAŻOWYCH SPÓŁEK
Komentowanie zamknięte.