Pytanie do eksperta: Czy pełna księgowość dla małych firm jest skomplikowana?
Odpowiedź eksperta: Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie czy pełna księgowość dla małych firm wymaga tak samo znajomości przepisów prawa jak w przypadku dużych spółek. Istotnie należy zaznaczyć na wstępie, że to nadal pełna księgowość, czyli konieczność ewidencjonowania każdej złotówki przepływającej przez firmę. Przybliżmy pojęcie pełnej księgowości…
Prowadzenie pełnej księgowości, czyli ksiąg rachunkowych należy do najbardziej rozbudowanej formy rozliczania się z przychodów przedsiębiorstwa. Szczegółowość wymagana w ramach pełnej księgowości ma na celu ograniczenie oszustw podatkowych oraz zapewnienie transparentności podmiotu.
Odpowiednio prowadzone księgi rachunkowe zapewniają przejrzysty obraz sytuacji finansowej, z którego chętnie korzystają kontrahenci jak również organy państwowe sprawujące opiekę nad praworządnością firm.
W skład ksiąg rachunkowych wchodzą:
– dzienniki,
– księga główna,
– księgi pomocnicze,
– zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych,
– wykaz składników aktywów i pasywów (inwentarz).
Nasze biuro rachunkowe gwarantuje, że pełna księgowość dla małych firm prowadzona jest prawidłowo, rzetelnie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę specjalistów, którzy pomogą Państwu wypełnianiu obowiązków księgowych niezależnie od wielkości prowadzonego podmiotu.
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ KSIĘGOWOŚCI