Pytanie do eksperta: Za co odpowiada księgowa i co wchodzi w zakres jej obowiązków?
Odpowiedź eksperta: Samodzielna księgowa odpowiada za kompleksową obsługę jednego lub większej liczby obszarów księgowości (wśród których znajdują się środki trwałe, podatki, zobowiązania). Ilość powierzonych obowiązków zależy od wielkości firmy i specyfiki branży, w której działa organizacja.
Pośród najważniejszych obowiązków księgowej można wyróżnić:
– potwierdzanie i uzgadnianie sald z kontrahentami
– współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, NBP)
– przygotowywanie przelewów bankowych i księgowanie wyciągów bankowych
– przygotowywanie deklaracji podatkowych oraz sprawozdań i raportów na potrzeby wewnętrzne oraz dla instytucji zewnętrznych
– księgowanie i wyliczenia rezerw, wycen walutowych, podatku odroczonego, rozliczeń międzyokresowych kosztów i prowadzenie ewidencji księgowych i uzgadnianie ich z kontami księgi głównej
– dekretowanie i księgowanie dokumentów
Księgowa jest z pewnością niezbędna w prowadzeniu własnej działalności. Dzięki jej pracy przedsiębiorca nie musi martwić się o dokumentację firmy, bo to leży w zakresie obowiązków księgowej. Oferujemy Państwu możliwość skorzystania z usług naszej księgowej, zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami i umówienia się na spotkanie.
Komentowanie zamknięte.