Pytanie do eksperta: Czy koronawirus będzie miał wpływ na dotychczasowe obowiązki pracodawców?
Odpowiedź eksperta: Z pewnością, ponieważ już od początku miesiąca pojawia się coraz więcej wątpliwości odnośnie właściwego funkcjonowania zarówno pracowników, jak i pracowników w obliczu zagrożenia zakażeniem wirusem COVID-19. W związku z licznymi zapytaniami w tym zakresie, chcemy przybliżyć ową kwestię.
11 marca 2020 r. została przez rząd podjęta decyzja odnośnie zamknięcia placówek oświatowych w ramach zapobiegania rozprzestrzenianiu się epidemii. Decyzja ta okazała się „kłopotliwa” dla wielu rodziców, którzy nie mają jak zapewnić swoim dzieciom opieki. Tutaj zatem pojawia się pierwsza ciekawa informacja, gdyż rodzice posiadający dzieci do 8 roku życia, mają możliwość skorzystania z zasiłku opiekuńczego, który nie może trwać dłużej niż 14 dni. Decyzja o skorzystaniu z takiego przywileju, wiążę się z koniecznością przedłożenia odpowiedniego zaświadczenia do kadr firmy.
Prócz powyższego z pewnością do obowiązków pracodawców zaliczyć możemy zapewnienie pracownikom odpowiednich środków dezynfekcji, jak i zapewnienie im bezpieczeństwa, aby nie byli narażeni na zakażenie koronawirusem. Należy stosować się do wszelkich rozporządzeń Ministerstwa Zdrowia, które informują nas na bieżąco odnośnie tego, jakie branże nie mogą prowadzić działalności przez okres tych dwóch tygodni.
Mają Państwo pytania związane z obowiązkami pracodawców w czasie koronawirusa?
Zatem zapraszamy do kontaktu z naszym biurem!
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ KSIĘGOWOŚCI