Pytanie do eksperta: W jaki sposób sprawnie założyć profil zaufany ePUAP?
Odpowiedź eksperta: Profil zaufany to dane, które identyfikują posiadacza w Internecie. Jest on niezbędny, aby korzystać z wielu usług cyfrowych. Dzięki niemu osoba fizyczna jest w stanie podpisywać dokumenty urzędowe przez Internet, korzystać z serwisu gov.pl, platformy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Internetowego Konta Pacjenta i wiele innych. Dzięki podpisowi ePUAP są Państwo w stanie znacznie przyspieszyć cały proces składania dokumentacji. Profil zaufany jest dostępny wyłącznie dla mieszkańców Polski, którzy posiadają numer Pesel.
Jak założyć zaufany profil ePUAP? Bardzo prosto. Należy na stronie gov.pl uzupełnić rubryki: imię (lub imiona), nazwisko, data urodzenia oraz PESEL.
Jednak poza założeniem konta, należy potwierdzić tożsamość. Są do tego dwie drogi, pierwsza- udać się do urzędu z dowodem lub paszportem w przeciągu 14 dni od założenia konta, w celu potwierdzenia tożsamości. Lub druga droga- założyć Profil zaufany przez bank. Jeżeli są Państwo posiadaczami konta bankowego, które jest wymienione na stronie gov.pl, mogą Państwo założyć konto bez wychodzenia z domu.
Drugi sposób założenia konta:
– zalogować się na stronę internetową Państwa banku
– kliknąć opcję tworzenia konta i profilu zaufanego ePUAP
– wypełnić i wysłać formularz oraz zaznaczyć, że wyrażają Państwo zgodę na utworzenie profilu zaufanego.
Aby podpisać dokument profilem zaufanym, wystarczy na dokumencie (dostarczonym cyfrowo) nacisnąć przycisk “podpisz”, następnie w formie wiadomości na naszą skrzynkę może przyjść SMS potwierdzający z kodem.
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ E-PODPISU