Pytanie do eksperta: Czy każdy przedsiębiorca musi korzystać z e-doręczeń?
Odpowiedź eksperta: Nie. Od najbliższego czasu tylko część jednostek będzie zobowiązana do wykonywania tego obowiązku. Warto mieć na wadze, że z biegiem czasu lista tych podmiotów będzie się wydłużać, aby docelowo wszelka korespondencja elektroniczna z urzędami prowadzona była tym kanałem.
E-doręczenia stanowią usługę, dzięki której będzie można wysyłać i odbierać korespondencję urzędową z elektronicznym potwierdzeniem odbioru. Narzędzie to pozwoli również na przechowywanie i archiwizację dokumentacji w programie.
Skrzynka do e-doręczeń składać się będzie z zestawienia indywidualnego zapisu cyfrowego, a jej posiadanie musi poprzedzić złożenie wniosku o wydanie skrzynki do danej firmy usług zaufania. E-doręczenia to wygodna forma wysyłki pism w formie dawnego listu poleconego, którą można wykonać w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca wykorzystując np. smartfon. Od 5 lipca 2022 roku z e-doręczeń korzystać będą organy administracji rządowej oraz wszystkie nowe podmioty, które zostaną wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego po tej dacie.
Jeśli potrzebują Państwo pomocy w wypełnieniu wniosku o adres do e-doręczeń, złożeniu wniosku do odpowiedniej instytucji lub w aktywacji otrzymanego adresu, zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów oferują pomoc również w tym zakresie.
ZAPOZNAJ SIĘ Z OFERTĄ DOTYCZĄCĄ AKTUALIZACJI DANYCH SPÓŁKI W KRS